منو در جوملا / ایجاد منو در جوملا

امتیاز به این post

منو چیست؟

در جوملا ، منو مجوعه ای از منوهایی است که برای پیمایش به جاهای مختلف وب سایت شما استفاده میشود.هر مورد از این منو ها به URL خاصی در وب سایت شما اتصال داده میشود . این منو ها برای نظم دهی به سایت و کنترل محتوای سایت شما تعریف میشوند.میتوان در این منو ها مقالات ، دسته بندی ها ، موارد دارای برچسب و ماژول خاصی را نمایش داد.

ایجاد منو ها در جوملا

جوملا به شما این امکان را میدهد که منو های متفاوتی با ویژگی های متفاوتی ایجاد کنید.در این آموزش ، یک گام کامل از مراحل ایجاد منو در جوملا را خواهید یافت.در این آموزش یک منوی جدید را ایجاد خواهیم کرد.

ایجاد منو ها خیلی ساده است با ماهمراه باشید تا به صورت تصویری ایجاد منو ها در جوملا را یاد بگیرید.

1:برای ساخت منو در جوملا ابتدا باید وارد پنل کاربری مدیریت سایت شوید.برای چگونگی رفتن به پنل کاربری روی لینک کلیک کنید.

2: دو روش برای افزدن منو وجود دارد : در داخل صفحه اصلی مدیریت سایت ( control panel ) ، منو (menu ) را از نوار منو در گوشه بالا سمت چپ انتخاب کنید. از لیست کشویی ، مدیریت ( manage ) را انتخاب کرده و اضافه کردن فهرست جدید (add new menu ) را انتخاب کنید.

 

Add-Menu

همچنین میتوانید از منو چپ منو (menu) را انتخاب کنید و سپس جدید(new) را انتخاب کنبد.

Add-Menu

3: پر کردن عنوان (title)، نوع منو (menu type)و توضیحات (description):

Add-Menu

عنوان (title) : در این بخش یک عنوان مناسب برای منو انتخاب میکنید.این عنوان برای شناسایی منو در بخش مدیریت استفاده می شود.

نوع منو (menu type) : در این قسمت باید نام منحصر به فرد که توسط جوملا اسنفاده میشود باشد که  در آن نمیتوانید از فاصله(spaces) استفاده کنید.میتوانید به جای آن از “_” استفاده کنید.

توضیحات (description): تنظیماتی که در این بخش تعریف میشود میتواند برای شما مفید باشد.

4: برای ایجاد منوی جدید روی دکمه Save یا Save & Close نوار ابزار کلیک کنید. دکمه Save & Close شما را به مدیریت منو باز می گرداند. برای ترک بدون ذخیره سازی ، روی دکمه Cancel toolbar کلیک کنید.

 

 

5:  در صورت ذخیره و بسته شدن ، منوی جدید خود را در لیست منوها مشاهده خواهید کرد.